Direktlänk till inlägg 28 april 2008

Huvudet upp & fötterna ner

Av Nanna - 28 april 2008 11:29

Jorå, det gick bra med blodproverna.

Tog bara två stick:)


När jag var på väg till bussen ringde min flyktingväninna.

Hon mår så dåligt att hon får sjuktaxi från psykavdelningen

hon är på fram och tillbaka till psykläkaren hon ska träffa inom öppenvården.


Hon vet jag är dunderförkyld och behöver vila. Så jag behövde inte följa med och det skulle finnas en tolk på plats med!

Måtte det nu vara en bra doktor den här gången brara!!


Min man ringde från jobbet och är dunderförkyl och hängig han med! Skulle inte förvåna mig ett dugg om denna förkylningen vi båda har nu, kommer från hans gamla, som legat här i allt dammet som han samlat på jag vet inte hur länge?


Vi är bägge allergiska och min son med, ändå så är min man helt värdelös på att prioritera städning här hemma. Därav min ilska igår...i och de två dikterna.


För igår fick jag fullständigt fnatt, mitt på dagen och blev vansinnig och sa att: -Fan, om jag ska behöva gå här i smutsen

dygnet runt mera så skiljer jag mig hellre, och får hemtjänst igen!


För det går inte att be honom snällt, det går inte heller att tjata, tro mig jag har försökt allt och fan, det fungerar inte ens när jag bryter ihop och storgråter och bönar och ber honom.

Men när jag blir topptunnor rosenrasande och hotar med skillsmässa, då fungerar det tydligen alltid!:/


Hemmet är skinande rent, ÄNTLIGEN!

Så jag var så nöjd med mitt utbrott igår,

satt i lugn och ro efter att jag bett honom

lämna mig ifred och flyga och fara!

och lyssnade på bra musik och peppade mig själv

att han minsan var förtjänt vartenda ord!


Jag älskar honom, men han var ungkarl VÄLDIGT LÄNGE,

tills vi träffades när han var 26år, och jag kan STORT

TYVÄRR HÄR inte städa själv pga mina hopplöst värkande armar och fingerleder...


Hur som haver...

När vi gick och la oss (då hade jag inte varit arg på flera timmar) och jag sa:

-Att jag undrar varför jag sista dagarna börjat må så mycket

bättre mentalt igen ? ( rent retoriskt givetvis, jag borde inte

sagt det högt!)

Så svarade han:- Kanske för att jag städade och du slipper gå

runt i skiten?

Då brast det för mig igen och jag sa något surt om att:

-Allt inte alltid handlar om honom jämt!

Att: -När jag mår bättre beror det nästan alltid på att jag själv hittar vägar till mindre ångest eller att jag slutar att hata mig

själv och börjar tro på den förmåga jag faktiskt också har i mig själv igen!

Att :-Jag verkligen inte har kraft och ork egentligen på att

lägga ner tid att skälla på honom, så han får eld i baken!

Men att jag gjorde det ändå, för han får ju aldrig sina 3000 tummar ur baken själv! Och jag är faktiskt värd att leva i

ett rent städat hem , så det så!

Sedan kunde jag givetvis inte somna alls i ren ilska...

Karlar ,det är ett väääldigt märkligt släkte, må jag säga!


Därav de två arga dikterna, och sedan somnade jag,

tack och lov utan att vara arg längre ändå.


Herregud vuxna karln,

 man kan inte damsuga i en etta, med två vuxna

och två hundar, varannan vecka, eller mer sällan.

Jag dör i den här skiten med allt damm!

Så det så!


Föresten så älskar jag honom massor och vill inte alls skiljas,

och det bär mig emot att jag måste ta till sådand kraftord för

att få ett rent och snyggt hem igen! Basta!


Men jag får ingen hemtjänst har försökt, det hade jag som singel...

Närå, för jag är ju gift, så de räknar med att min man gör det!

Och om han hade bott själv så hade han ändå behövt damsuga,

ett par gånger i veckan iallfallckan här! Så det så!


Men det är inte lätt att rubba hans vyer,

han tycker inte städning är prioritet ett lixom

snarare är allt annat viktigare än det....


Innan vi träffades stod hans disk med stora höga av mögel här...

Det var så hemskt det luktade skunk. Han kunde samla sopor i drivor innan han gick ut med dem...Han skämdes så mycket för

hur stökigt det var här, så han släppte aldrig in folk. Köpte nya kallingar och sockor, istället för att tvätta dem han hade.

Ja herre Jesus, så dumt! Sedan var han ute efter jobbet fem

dagar i veckan och levda nästan bara på pasta med ketchup, för att ha råd med det & träffade sina vänner och sjöng karaoke. 

 Men ingen fick någonsin följa med honom hit.


Tänk så enkelt att röja av och kunna träffa folk här hemma med, men närå, det gjorde han inte...

Han bodde i ren missär, fast ofta är det inte långt ifrån nu heller...tyvärr...


Men jag vägrar bo i misär, därför blir här bråk ibland, det är en

sak att bo så själv. Men att låta mig och hundarna bo med honom

i samma skunk, är fan oansvarigt värre! Han visste vad han erbjöd mig, men lovad ändå dyrt och heligt när jag flyttade från min 3:a låååångt härifrån, med tvättmaskin, och diskmaskin och trygghetslarm, och färdtjänst och hemtjänt.

Att han skulle hjälpa mig så att jag fick det lika bra här på sikt.

Att han skulle söka en störra lägenhet etc...mmm...

Jag söker större lägenhet åt oss...han lyfter fan inte ett finger tyvärr...


Nu ringde sonen från skolan på en håltimma:)

Han kommer upp på onsdagkväll.

Tar flyget upp till Mamsen och blir kvar till Söndag WIIEEHHIII!!!:)

Vi har int setts på flera månader pga min psykiska ohälsa...

Ska bli så underbart att krama om honom rejält!

Han hade gärna velat men jag har inte orkat...

(Och så kunde jag ju inte förklarar alla sår på armarna

som var där då..)


Det är delvis därför jag bråkar om städnignen med.

För min son är värd bättre än att sitta i lump, så det så!

Så min man lovade mig dyrt och heligt igår (Ha n lovar ofta

massor men håller ofta vääääldigt tunt!) att damsuga både

imorgon och på onsdag, med en skurning till ab golven för att

få bort mesta möjliga damm tills han kommer!



Nähä nu ska jag vila! Är bokstavligen helt slut nu!

Blev tvungen ställa in imorgon med min väninna också...

Hon skulle kommit hit innan hon drar utomlands i slutet på veckan. Slog mig att jag inte kan smitta henne då ju.

Trist, har längtat så mycket efter henne...Ja ja,

det får bli senare! Men jag hoppas frotfarande att jag orkar

ta mig till kyrkans aktiviteter med min andra nya väninna på onsdag iallafall. Men det är ju inte säkert med tanke på förkylningen ju...


Jag skriver ner fiskreceptet, i eftermiddag eller ikväll!


//Vi kan kalla mig Nanna



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanna - 7 november 2008 16:46

*    Värmen från kaminen sprider sig i ända in i själen  Kylan får inte rum här här finns bara elden   Flammorna som smeker veden liknar små tomtar som hoppar runt  Koldoften letar sig in i rummet känns så betryggande mysigt   Jag är själv inte så fö...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:36

Varit hos ny psykläkare idag, som också kommer sluta så jag kommer få ytterligare en ny läkare senare under hösten...vojne vojne.fjärde nya på två år blir det då...   Hon höjde min ena medicin för den står inte rätt i dos ännu och så pratade vi en he...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:34

Sedan den sista medicinen påbörjats så mår jag väldigt mycket bättre mentalt men tyvärr så trubbas jag av en del för att uppnå att må bättre. Jag har ingen inspiration att skriva dikter alls, och det saknar jag. Men nu verkar jag få tillbaka drivet a...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:31

Sitter på jobbet och väntar på att stickcafé här ska börja. Jo, ni läste rätt, jag ska börja pröva på handarbete. Det enda handarbete jag vet jag klarar av är att virka, till och med dukar förr om åren. Men vi får väl se om jag minns något alls. Seda...

Av Nanna - 2 oktober 2008 11:15

Har inte skrivit blogg här inne på evigheter. Har inte så stort behov av datorn, nu när behandlingar och jobbet startat. Jag har helt enkelt fullt upp IRL som jag inte haft på flera år och jag stormtrivs. Visst höstdeppet gör sig litet påmind men ja...

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards