Alla inlägg under maj 2008

Av Nanna - 31 maj 2008 19:04




1. När gick du upp idag?
06:30
2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter 
3. Senaste filmen du såg på bio?Narnia
4. Bästa TV program just nu?
Dr House
5. Vad åt du till frukost?Kafffe och matrester från gårdagen+ en banan
6. Vad är ditt andra namn?
Viktoria fast jag heter Nanna först. men har det inte som tilslsnamna7. Din favoritmat?ajvarrelish, tonfisk i vatten , litet majonäs, skruen färsk purjolök  och pasta till det mums
8. Den maträtt du inte gillar? levergryta
9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?Vatten under broarna med Winerbäck och Ugglas nya har dem bäggge:)
10. Vilken bil kör du?
har itne körkort är miljöpartist!
11. Vilken är din Favoritmacka? 
baguette med fylllning, min man är världsbäst på olika sådana!:)12. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med? Narcisister typ egoister konstant! BLÄÄÄÄÄÄÄÄ!
13. Vilka är dina favoritkläder?
så lite som möjligt, skitvarmt här hemmma!*skratt*14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?
Norrröver i Sverige först, har tre nära vänner från nätet jag bara måste besöka då!:)
15. Favoritklädesbutik? 
Vero moda(fast är för tjock för deras kläder juist nu...)16. Vart vill du dra dig tillbaka?
Korta stunder i eftertänksamhet ensam ibland. Annaras så vill jag nog bo kvar i stockholma trisvs bra här!17. Favorittid på dagen?vid lunchtid tror jag?18. Var är du född?Växjö
19. Vilken är din favoritsport att se på? 
Friidrott (fast egentlgien ingen)
20. Vem tror du inte sänder detta tillbaks? vet ej?
21. Vem tror du skickar tillbaks först?Vet ej?22. Coca Cola eller Pepsi? 
nada! vattten är livets källa 
23. Fotboll eller ishockey??
Ishockey fotboll sucks så boring ju, men maken är AIK-fan
24. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?  
25. Morgonmänniska fast ibland tvärtom
Pedikyr eller manikyr.?Roliagare med maikyr men är i stort behobv av pedikyr 
26. Några spännande nyheter att berätta för oss?  
Vi firade etårig bröllopsdag den 26 Maj gick ut och käkade kine-japanskt mums!!:)))27. Vad ville du bli när du var liten? Artist typ sångerska eller skådespelerska
28. Varit i Afrika?  
Nej  
29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej
 30. Varit med om en bilolycka? 
nej
31. Favoritdag i veckan?lördag 
32. Favoritrestaurant? 
kina/Japanskaskt/mongoliskt/resturanger 
33. Favoritblommor?   
hibiskusaar och orkideeer och bonsaiträd 
34. Favoritsnabbmatsrestaurant?
max
35. Äger du en cykel?
nej
36. Vem fick du senaste mailet från?zapera, jag deltar i undersökningar där 
37. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?ica
38. Läggdags?just nu runt 21....:/
39. Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till?De flesta!
40. Senaste personen du delade en middag med?Min man
41. Vad lyssnar du till just nu?En buss kör föbi,  vår ena hund som tuggar på en tuggknuta och Min man slamrar med disken:)
42. Favoritfärger?
röd,blå,orange gult och grönt (Fast blir sällan grönt för min kan gillar ite det snyft....43. Hur många tatueringar har du?
0
 44. Hur många sänder du det här mailet till?
vet iten 15 talalet trror jag45. Om du vann en miljon vad var det första du skulle köpa? 
Skog i Afrika och prenumeratinoer poå  olika välgörenhetss projekt typ amnesta, kvinnojouren, canser fonden ect. Visst pengar gör livet litet enklare, men jag skullle ge bort minns hälften har ja glovat mig själv! För det är jag!
 
 /Nanna

Av Nanna - 31 maj 2008 18:57

Så längesedsan jag vågade sjunga ute, så ikväll blir det av!:)

Håll tumarnar för att min äckliga socialafobi håller sig hemma och itne följer med!



//Nanna


ps.Lär sjunga Dido, sinead o conner, cranberries och Alanis morisette!:ds

Av Nanna - 31 maj 2008 18:53

Nu har min man ätit av de salt- och vinägerindränkta sysrsorna*urk*

Själv låste jag  in mig på toa vile inte se på när han smakade på dem!BASTA!


Hn sa det smakade gott som snacks*JISCH*

Med atnenner och ben då

fy fagerlund!



Ja min man är galen!

Och ja, jag älskar honom ändå.

Men det dröjer nog ett par timmar innna jag pussar honom igen. Fobi för att råka få en anten elller ett ben från de stackckars syrsorna.


//Nannna

Av Nanna - 31 maj 2008 16:14

Idag åkte jag och min man och hämtade min mobilladdare på sjukhuset och på vägen tillbaka stannnade vi i Hagaparken och gick på fjärilshuset. Så underbart det är där!!!!!*skiner glatt*


Köpte en tyg fjäril som sitter fin på väggen nu och bonsaifrön, det kan bli något att bita i för min gröna fingrar:).


Min man köpte döda smaksattea insekter i ask. Jagt 'änker iten se på när han prövar dem, fy fagerlunda så räääääääligt!Trippelurk.


Karlar, det är vad jag alltid har sagt. Väldigt märkligt släkte!!!!!!!!


//Nanna

Av Nanna - 31 maj 2008 09:22

förmodligen utskriven på måmnag.


Visst jag blri drogad från och til under dagergn

men så är det, måste det varar för att hitta rtt koncentration i blodet , så jag  bli så frisk som möjligt i min sjukdom bipolär, som betyder manodeppresiv...


De utreder en massa reumatisk skit jag ahr också, jag blir tagén på alvar:))))))))lycka!!!


min kontaktperson, har itne sett en patienet med manier som ändå är så intelligent och har så mycket sjukdomsinsikt i skiten(för man har itne mycket sjukdomsinsikt nätr man är bipolär) Framflr allt itne i manierna...


Eller om man får uturen att få psykoser.


Jsg får nu två medivciner som är dem som förmodligen kan satabilisera mig cicoridnol i spruta som verkar 14 dagar, ocjh ergenyl i tabeltt form.


De vet iten vaarkför jag ahr kalciumbrsit men pga så får jag kalciumbrustalbetter två gåmnnger dagligen, smakar som cvitaminbrus.


Jasgh ahr kvar mina vätskedrivande och tillfälligt har ja gmedlåg dos haldol och ikktorivil, det är det ensa medicinen som kan ge beroende, så den aktar jag mig flr.

Sedan frå jag biverkningsmeidicin accineton....som man kan bli beroende av med, fast m,era psykiskt ingen drog i....


Jag låter som ett hetl apotek nu, men är lycklig. Ska till av delningen hämta min mobillaaddare ölitet klläder och säga hejdå till min underbara kontaktakan,.. Han kommer jag sakna. Fast jag kan komma upp dig oc hhälsa på honom!!!:)


see ya!

//Vickan


ps. Har reumatiska skov i händerna därför har ja gjttesvårt med kordinationene i fingrarna. Brukar rätta mig då men orkar iten ifdag, hopppas  att ni som villl läsa mig förstår annnars fråga på vettja!!!ds

Av Nanna - 28 maj 2008 07:06

1.kör någpt fiskblck färdigt i enungssäker form.

2.gör potatismos undertiden

3.Stek lök, svamp och tex broccoli tillsammmanas, blanda med en burk ajvar relish och spadet från fisken elller litetf iskbuljong.


4. Ös över såsen över fisken lät värmas i ugn

alternativa spritsa ut potatis moe´set runt fisken sedan på med en del av såsen resten kan man ha brevid eller frysda in och använa senare etc....


2-4 pers


//Nannna

Av Nanna - 28 maj 2008 07:01

Men pratade en herrans massat i sömnen,vaknade av att jag hade min man med allt sömnpratandes & han sa:

-Du är hemma det är ingen fara . flera gånger

Inann jag skutade pladdra och fatttade attt jag drömt gud vet vad?!.

Antar jag drömde mentalsjukhus på någpot sätt igen.

Ska fråga när han vaknar om han minnns vad jag pratade högt om i sömnen?!


//Nanna

Av Nanna - 28 maj 2008 06:59

Åt kyckling på bröllopsdagen, då får jag mera ont av kött alltså...

och prövade en laktosfri cottagesheese igår men uppenbarligen fixade min mage itne den+meravärk.

Alltså får jag skylla mig själv...

fast ont gr det!!!!!urk


//Nanna

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards