Direktlänk till inlägg 22 augusti 2008

Nazipropaganda...

Av Nanna - 22 augusti 2008 17:11

...på bussen idag...!

någon hade skrivit ner åsikter om hur hemska invandrare är och

att sverige är åt svenskarna, sedan helt sonika klämt fast det i bussen

där reklamen är. 

Jag rev givetvis ner den satt med den upprört och började prata med en mörkhyad kvinna. Sedan önskade vi varandra en trevlig helg innan hon klav

av bussen några hållplatser före mig.


Du som skrev lappen skrev att vi skulel tänka till om hur vi vill ha det med Sverige. Du ville få oss att bli trångsynta men det som hände var motsatsen.

För utan din lapp hade jag aldrig börjat konvencera med kvinnan från annat land.


Så tack så mycket hoppas du som skrev lappen, hoppas du får en skithelg eller kommer på bättre mindre rasistiska tankar!


Detta smygrasismens Sverige är bara förbannat läskigt alltså!


Sedan tog Nanna skylten fram till föraren som vart småförvånad också men tackade mig så mycket!


//VH men vi kan kalla mig Nanna

 
 
chokladstaty

chokladstaty

24 augusti 2008 13:46

fan vad bra att du tog ner den! o.o jag blir så jävla irriterad på såna. förr när jag satt längst bak på en buss var ett stort hakkors ritat på baksidan av ett säte, jag fick lov att måla över det med nagellack. så störande att folk ens kan tänka så. det finns hur många som helst i den förort jag bor i. >.

http://chokladstaty

 
Ingen bild

Conta

27 augusti 2008 07:35

Kanon bra gjort.Invandring berikar massor.

 
Ingen bild

Bi

10 februari 2009 00:06

Jag skulle överleva om personen som satte upp lappen fick ett helt skitår! :)

Ha det gott!

B

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanna - 7 november 2008 16:46

*    Värmen från kaminen sprider sig i ända in i själen  Kylan får inte rum här här finns bara elden   Flammorna som smeker veden liknar små tomtar som hoppar runt  Koldoften letar sig in i rummet känns så betryggande mysigt   Jag är själv inte så fö...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:36

Varit hos ny psykläkare idag, som också kommer sluta så jag kommer få ytterligare en ny läkare senare under hösten...vojne vojne.fjärde nya på två år blir det då...   Hon höjde min ena medicin för den står inte rätt i dos ännu och så pratade vi en he...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:34

Sedan den sista medicinen påbörjats så mår jag väldigt mycket bättre mentalt men tyvärr så trubbas jag av en del för att uppnå att må bättre. Jag har ingen inspiration att skriva dikter alls, och det saknar jag. Men nu verkar jag få tillbaka drivet a...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:31

Sitter på jobbet och väntar på att stickcafé här ska börja. Jo, ni läste rätt, jag ska börja pröva på handarbete. Det enda handarbete jag vet jag klarar av är att virka, till och med dukar förr om åren. Men vi får väl se om jag minns något alls. Seda...

Av Nanna - 2 oktober 2008 11:15

Har inte skrivit blogg här inne på evigheter. Har inte så stort behov av datorn, nu när behandlingar och jobbet startat. Jag har helt enkelt fullt upp IRL som jag inte haft på flera år och jag stormtrivs. Visst höstdeppet gör sig litet påmind men ja...

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards