Alla inlägg under maj 2008

Av Nanna - 24 maj 2008 10:22

Mycket vila är mycket viktigt vid psykisk sjukdom.

Så vi ses senare eller i mrogon...?

Fast om jag hade vestämt o h inte min kropp poch själv.Hade jag gäran stannat här längre!!!


//Vi kan kallam ig Nanna

Av Nanna - 24 maj 2008 08:46

(Ja ,en sådan som inte ens femininsterna i Fi kom överens med :P)



Jag är en surfeministhoppa
Brtukar jag säga med glimten i blicken
med samtidigt med alvaret bakom orden.


Jag är sur för att jag inte ens som feminist
kommer öevernes med ruggugglorna i Fi.

För där kämpar de för att män ska bli lika
kvinnor och kvinnor mer lika män
Helt SJUKT om du frågar mig

Lika löner, jämlikhet mellan könen,
givet. Men att försöka radera boert att män
har hormoner en snopp, ellerl förneka guds
gåva till kvinnan brösten. DEt är där jag blir
bitter och sur, för vi kan aldrig bli lamt lika
tack och kov.

Lika löner till kvinnior och till män
givetvis, fattar int varför Serige lever på stenäldern
ibland forfaranda. Jg vill vara kvinna med bröst,
och män med snopppar är väldigt bra att ha
annars ka ju inga nya feministhoppor födas...

...Och det vore väl trsit eller hur?



//VH men vi kan kalla mig Nanna


Av Nanna - 23 maj 2008 15:58

(Beskrivning: Dikten Kunde handla om mig själv,

förr om åren...Men handlar om någon jag älskar

väldigt mycket i min nähet!)

Jag är rädd för det mesta i livet

Rädd för, för mycket eller för litet känslor

Rädd för likgiltighet och apati


Rädslorna krymper min värld

Jag blir så instängd och avtrubbad

Vill inte bo i en trång klaustrofobisk

glasbubbla mer, utan nå ut och

 börja leva fulllt ut istället.


Min största rädsla är att förlora kontrollen

på mig själv, bli galen elller att det

som redan finns runt om mig faller sönder

i bitar och trasas sönder ännumera.


Tyvärr så gör glasbubblan och de fobiska rädslorna

mig känslomässigt avtrubbad ofta , så gott som dagligen

och gör mig handiakppad i vissa relationer med människor


Jag har egentligen aldrig haft kontrollen

 öever mitt liv. Rädslorna har styrt mig

hela tiden, och krypmt mitt vardasgsleverne.



Det är dags att ta klivet ut i livet

nu och börja våga vara mera movidg modig

trots fobierna att kanske misslyckas ibland.


//VH men vi kan kalla mig Nannna


Av Nanna - 23 maj 2008 15:53

Det kunde varit betydligt mycket sämre.

Helg på tvång på psyk...*Dubbelurk*


Så jag klagar inte alls, tvärtom

njuter jag av dagen som den kommer

just nu i varje andetag och sekund!!


//Vi kan kalla mig Nanna


ps.Kommer att ta det vääääldigt lugnt, vilket innnebär liten tid vid datorn men dock litet för jag har saknat det!.ds

Av Nanna - 22 maj 2008 13:10

Jag 'gillar läget'...

HAr fått diagnos bipolär=manoidepresiv sjukdom. Kronisk för livet, men kommmer i skov=Då och då ,inte hela tiden

,tack och lov*pustar litet*


Är hemma kort på perm eftersom så mycket mediciner måste prövas ut så jag kan leva så full gott sommmöjligt...


Hur som haver, jag mår faktiskt ganske ok, trots dettta trista besekd. Jag har sagt till psykläkare i 3 år att jag beter mig inte boderlinelikt mera....vilket jag uppenbarligen inte gör*skratt* galjhumor.


Läkarna sa innan när jag sa jag liknar mera en med bipolär sjukjdom, att det kanjga inte veta själv.


Fast där jag ör nu säger de att jag är ovanligt stark och intelligent (Visste jag redan men är så skönt att få höra det istället för att bli nedtryckt som läkare ofta gjort med mig, man kan visst känna på sig det!!!!!



Så visst reumatism är skit (så gott som fasställd sjögrens sjukdom också nu...,) all psykisk sjukdom suger...

MEN jag är JÄTTESTARK! Om nu gud tycker denna prövning är vad som krävs så ska jag fixa att leva med ddt också!!!


//Vi kan kalla mig Nanna


ps.Svarar på allla gulllga kommentarere sedan  ska tillbaka till sjukkhuset trax. see ya! kram.Ds

Av Nanna - 19 maj 2008 21:22

Skvatt galen 


Jag tappade fattningen

och blev skvatt galen.

Men snart blir jag mitt gamla självt igen.

Jag ger aldrig upp, hittar alltid hem.


//VH - Vi kan kalla mig Nanna


(Författat av CH=VH´s make, efter VH´s instruktioner då VH är inlagd på sjukhus för närvarande)

Av Nanna - 1 maj 2008 01:14

Sonen hemma!

Underbart att njuta av honom!:)


//Vi kan kalla mig Nanna

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards