Alla inlägg den 20 april 2008

Av Nanna - 20 april 2008 20:11

Hittade denna bilden hos 'Dockammam i Jämtland stickar upp!!! av 'Gratis Stickmönster' Tack tack!.

Kopierade in den på min sida:


Låna gärna och sätt

in bilden hos dig



'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

En liten mardrömslik historia:


Precis ett par år innan min Farfars död, så uppdagades det

att han var pedofil..Han hade förgripit sig på två av mina

kusiner. En av dem åkte i den vevan in på psyk i självmordsbenägen...


Han var gammal och senil så han stäldes aldrig till svars för

sina hemska brott so mhade begåtts många år innan dess...

och bara gud och eventuella övriga utsatta vet

hur många fler han kanske förgripit sig på....


Under sin verksamma tid inom yrkesbranchen

så var han dels officer inom det millitära

och satt på fritiden som nämndeman i länsrätten.

Ofta undara jag vilka han lät slippa ut i samhället,

eller som han var med att döma där som egentligen

borde varit inlåsta, med den hemska kvinnosynen

som han hade...


När min Pappa och hans två syskon var barn

så var han en tyrann i hemmet och slog dem alla

sönder och samma och han psykade min

Faster fruktansvärt. De minns endast övergreppen

under spritens inverkan numera....

Farmor vågade aldrig lämna honom för han slog

givetvis också henne sönder och samman, han

slog henne till och med döv på ena örat...


Kom ihåg att de farligaste sexbrottslingarna är inte

de sitter i fängelser eller på rättpsykiatriska kliniker

tryggt inlåsta långt från våra barn...


Nä de farligaste sexbrottslingarna är alla de pedofiler

och våldtäckssvin som aldrig döms utan fortsätter

att förgripa sig på barn därför att så få barn eller kvinnor

& även män vågar anmäla, dels på grund av skammen men

också av rädsla.. Majoriteten av alla pedofilibrott anmäls

aldrig utan bärs inom barnen i tysthet...


//Vi kan kalla mig Nanna

Av Nanna - 20 april 2008 19:55

Bjöd min man mig på här ikväll

ta majskorn blanda med ägg, mjöl, kryddor och

syltad paprika. fritera gyllenbruna i valfri olja vi tog raps


Jag fick dem serverade med quinoasallad med rå hackad purjolök i och broccolibuketter mums


Hundarna har upptäckt en ny delikatess, rädisor...

Tiken tvekade länge att äta upp sin, men hannen käkade glatt

upp tre hela stycken hehe


De äter nästan allt bägge två, fast hannen gillar inte banan,tomat eller apelsin, tiken däremot äter alltihopa glatt:))

Det kan ju aldrig vara farligt med litet extra vitaminer ju!!!!


//Vi kan kalla mig Nanna

Av Nanna - 20 april 2008 19:51

Blev följande:


från frö:

Basilka (lila med skarpare smak)

Basilika (trädlikandne med tjockare lite fränare smak)

Basilika (med smak av kanel också)

Korriander

Timjan


Från lök:

minns inte blommans namn men liknar en ros

fast tagglös bara runt 30 cm hög

löken liknar en taggig kotte och ska grävas upp innan frosten om hösten och förvaras mörkt och kallt (lämpligen i ett kylskåp i påsar)


från sticklingar:

pelagoner

fushior och en hängampelblomma jag inte minns namnet på

köpte på plantagen för 5 spänn styck på rea:)


Av Nanna - 20 april 2008 14:48

på allt igen....urk


Disk i drivor som jag inte själv kan ta pga värken i armarna,

som min man inte har tagit tag i...

Allt som behöver göras heter 'jag ska' hela tiden, sedan lägger

 han det alltihopa på sitt 'jag ska berg' och fyller på berget hela tiden istället för att ta tag i saker och ting i tid!

GAAAAAAHHHH!


Ofta var det fan bättre att vara singen med färtjänst och hemstjänst tre gånger i veckan och trygghetslarm, för då var

allt prydligt och snyggt iallfall...


Hundarna är fulla med tovor som jag hade tänkt klippa bort med klippmaskinen, men nädå, då har min kära make slarvat bort laddaren till den så den kan jag inte använda....den har han

också lovat leta upp åt mig nu i en vecka....men han har inte

letat alls som vanligt...utna säger alltid när jag påminner honom

att 'jag ska' och fyller på 'jag ska berget'.


lägenheten luktar unket som om gamla sopor som inte är slängde... och jag känner mig som en billig sex-trasdocka som ingen bryr sig om nämnvärt...


Det är i sådana här lägen när jag inte blir hörd ens när jag skriker eller gråter, som jag börjar straffa mig själv genom självstympning!


Fan, jag vill bara bli hörd och få lov finnas fullt ut!

varför ska det vara så vsårt att hjälpa mig?


För att ha sex och äta ihop det orkar han men sedan får jag itne bli hörd för övrigt, det är inte kärlek för mig!


Fan, och jag vill iten skiljas heller, för jag älskar ju idioten

trots allt...!


Han var singel i 26 år innan vi träffades, hade aldrig varit i hop med någon innan,.. han kunde inget om städning hans lägenhet

såg ut som en knarkarkvart....fast värre. typ som de där hemmen man ser i sådana där städprogram på tv när det ligger sopor överallt i lägenhetn....


Så illa är det inte idag men fan inte långtifrån heller....

Så vil jag inte bo eller ha det....men jag kan inte påverka det själv mer än att tala om och tjata och sedan bryta ihop för att sedan skrika och när inte ens det fungerar så börjar jag

självstympa mig!


Han vet om att det är så, ändå låter han alltid det gå så långt,

jag fattar inte varför? Älskar han att se mig lida?

blir han osäker när jag väl mår bra, så han måste göra så att

jag mår dåligt igen?


Han har inga som heslt papper på att han inte när frisk (Men ibland undarar jag verkligen?!), han jobbar heltid så visst han är ofta tröätt. Men det enda som krävs är litet underhållande städning mellan 30-60 minuter per dag så slipper vårat hem bli ett enda stort sopberg och jag slipper bli självhatisk av att befinan mig här i skiten 24/7...

Basta!


/Vi kan kalla mig Nanna

Av Nanna - 20 april 2008 13:35

värk i lederna

ont i musklerna

blåmärksont under huden

känner mig allmänt ringrostig


Fet fjällig hud med massor

av finnar i ansiktet

blåmärken på kroppen, och sår som

knappt vill läka i hela huvudsvålen

låter mera som en gammal kärring



vätska som samlas i kroppen

högt blodtryck som går och kommer

skäggväxt i ansiktet

och gropar i låren, visa dagar

orkar jag knappt ta mig ur sängen



röd i ansiktet

törstig hela tiden

håravfall och blåsor i munnen

händer och fingrar som inte vill lyda

Tappar massor med saker jag bär på


Det låter nästan omännskligt

att bära när jag läser igenom

alla symptomen, men är min vardag

Vissa dagar är mindre hemska än andra


Med konstaterad fibromyalgi

och instbilpersonlighetstörning

samt flera autoimuna sjukdomar

under utredning bland annat

starkt misstänkt sjögrens syndrom

Så är jag konsterat mera sjuk än frisk


Mitt liv levs ofta i tjockt töcken

där datorn och tvn distraherer bässt

mitt mående är för det mesta dåligt

för jag orkar inte träffa människor

jag är mest hemma helt isolerad

förutom min man och våra två hundar


Men jag andas alltså lever jag!?


//VH


Av Nanna - 20 april 2008 13:30

Jag har ett pågående reumatiskt skov...

inget jättealvarligt ännu tack och lov...

Mer än att krpoppen är vätskefylld och att jag är enormt törstig hela tiden typiskt ss=sjögrens syndrom när den blommar ut...

ont i halsen och gråtmild, låg feber sedan ca fem dagar...

och litet mera ont i kroppen som om jag ahr små inflammationer i armens leder (har haft ca 5 inflamationer i mina armbågar sista två åren...)


Jag vaknade till och med i natt för att jag var så enormt törstig och gick upp och drack massor med kallt vatten...

Sedan vaknade jag en gång till av att jag hade tv test ljud i örognen via tinnituss som kommer då oc hdå...

Men det gick över efter någon timma och då somande jag om igen...


Hej och hå, blir inget möte med väninnan har ingen ork att åka hemifrån. Är lika trött hela tiden som om jag bara vill gå och lägga mig och sova...


//vi kan kalla mig Nanna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards