Direktlänk till inlägg 24 april 2008

I natt jag drömde något som...

Av Nanna - 24 april 2008 11:34

Inatt drömde jag mentalsjukhus igen, eller snarare mentalt behandlingshem. Det hade varit sommaruppehåll och så kom

den Danska sjuksystern från det behandlingshemmet jag varit

på i verkligheten tillbaka. Hon undrade hur jag hjade haft det, och hur jag mådde? Jag gick bara in och gick upp på övervåningen och var allmänt uppriven.


För i drömmen visste jag att jag varit längst på behandlingen sedan -98 och borde vara den som mår bra, men jag hade skurit mig illa på sommaren och hade fullr med fula ärr på hela underarmarna...


Hon kom upp och hade med sig två nya tjejer som skulle bo

där med mig och så frågade hon:

-Vad är det med dig?

och jag skrek och grät till svar:

-Jag har mått skitdåligt hela sommaren bott på mentalsjukhus och hela mina armar har varit uppskurna. Du bettedde dig som om jag borde mått bättre nu men det gör jag inte!


Sedna vände jag mig om och hälsade på de nya tjejerna som såg ut att vara i 18 års åldern...frågade om de gick DBT=dialektisk bettendeterapi? Och om någon gick där jag ska gå och givetvis gjorde en det. Skit med då måste jag ringa och få lov att gå någonannanstans för man får inte bli nära vän med någon ifrån gruppen, och det blir man ju här på behandlingen...


Sedan sitter vi och ska käka lunch på ett cafe, och jag har

samlat ihop mina tabletter i en liten tygpåse. Många piller

blir det...och häller ut dem på bordet och en rullar ner på golvet. Då kryper jag omkring i panik och känner att jag måste hitta den, så inget småbarn pillar i sig mitt piller. Varför jag hällde ut alla pillren var för att en annnan sjuksyster skulle

byta ut vissa av mina piller som egentligen innehöll samma

saker fast det jag skulle få bröts ner lättare i levern, eftersom jag ahr problem från och till med min lever...


Självanalys av min dröm:

1. Att jag drömmer bahanlingshem är inte alls konstigt, jag har

ju varit på två.

2. Att jag drömmer om uppskurna armar beror nog på att jag

fick ett återfall och skar mig för någon månad sedan, det har jag inte gjort på 5-6 år.

3. Att jag drömmer hysteri med personal, är nog min egen rädsla av att bli lämnad utanför och att jag varit rätt hysteriskt arg och ledsen på min psykolog från och till bakåt i tiden.

4. Att jag drömmer en massa piller, beror nog på att jag nu igen tyvärr har blvit tvungen använda dosett för att jag har så mycket piller mot ångest och depp pch vätska i kroppen och högt blodtryck...satt häromdagen och kollade ner i den hemska pillerboxen och tyckte det var på tok för mycket piller igen.

5. Att jag drömmer om DBT är för att jag ska börja gå det om några veckor och det är sant att man inte får känna någon väl

eller umgås privat med någon i gruppen.

6. Att jag drömmer att sjuksystern ska byta ut mina piler pga att det ena är skonsammare för levern är ju för att jag brukar få krängel med skyhöga levervärden då och då...

Slut på analys!


/Vi kan kalla mig Nanna


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanna - 7 november 2008 16:46

*    Värmen från kaminen sprider sig i ända in i själen  Kylan får inte rum här här finns bara elden   Flammorna som smeker veden liknar små tomtar som hoppar runt  Koldoften letar sig in i rummet känns så betryggande mysigt   Jag är själv inte så fö...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:36

Varit hos ny psykläkare idag, som också kommer sluta så jag kommer få ytterligare en ny läkare senare under hösten...vojne vojne.fjärde nya på två år blir det då...   Hon höjde min ena medicin för den står inte rätt i dos ännu och så pratade vi en he...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:34

Sedan den sista medicinen påbörjats så mår jag väldigt mycket bättre mentalt men tyvärr så trubbas jag av en del för att uppnå att må bättre. Jag har ingen inspiration att skriva dikter alls, och det saknar jag. Men nu verkar jag få tillbaka drivet a...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:31

Sitter på jobbet och väntar på att stickcafé här ska börja. Jo, ni läste rätt, jag ska börja pröva på handarbete. Det enda handarbete jag vet jag klarar av är att virka, till och med dukar förr om åren. Men vi får väl se om jag minns något alls. Seda...

Av Nanna - 2 oktober 2008 11:15

Har inte skrivit blogg här inne på evigheter. Har inte så stort behov av datorn, nu när behandlingar och jobbet startat. Jag har helt enkelt fullt upp IRL som jag inte haft på flera år och jag stormtrivs. Visst höstdeppet gör sig litet påmind men ja...

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards