Direktlänk till inlägg 12 april 2008

Bebisen dog...

Av Nanna - 12 april 2008 11:14

(Fy fagerlunda inatt var inte ens sömnen en befrielse, drömde denna helvetesmardöm i två drömmar på varandra...:()


1.

Befinner mig på ett mentalsjukhus

Ska gå hem på permission

en väninna till min från Norge är där med sin

drygt ettåriga bebis som nyss lärt sig gå och springa

så där rultigt som ettåringar gör.

Pappan måste vara Asiat för bebin ser typ Koreansk ut.


Bebin springer hit och dit och jag hejdar henne från

att springa ut i gatan bland alla bilar. En personal som är

med ut och min väninna stannar och tittar i skyltfönster och

jag ser bebin springa in på en sidogata, jag springer efter.


Plötsligt ser jag bebin hamna i ett djupt dike med vatten

jag befinner mig ca 30 meter bakom henne. Ni vet hur sakta

man springer när man har sådan tidspress, så sakta sprang jag...

Ungen flöt under vatenytan och blev sedan livlös...


Jag fiskade upp henne men lyckas inte få ur vattnet ur

hennes lungor, hon börjar inte andas igen.

Jag försöker få henne att andas och gör hjärtmassage,

samtidigt som jag försöker ta mig tillbaka till personalen

och min väninna. Personalen försöker också få igång hennes andning och hjärtat men misslyckas också...Jag ser personalen

dra ett skynke över bebin.


Jag vänder mig mot min vännina och gråtskriker:

-Det var inte meningen, det borde ha varit jag, inte hon!

Väninnan blir hysterisk och sparkar efter mig och jag säger:

-Ja bara spraka du ,för det är jag värd, spraka allt vad du kan!


(Där vaknade jag första gången med helvetisk huvudvärk typ migrän. Blev så rädd att jag väckte min man och berättade drömmen och han gick upp tog ett glas vatten till mig och två alvedon. Sedna drömde jag vidare....)


2.

Befinner mig återigen på mentalsjukhuset, jag väntar på att sjuksystern ska dela mina mediciner inför helgpermissionen.

Plöstligt kommer det en massa skrik för en patient har gjort sig alvarligt illa, jag hör att de försöker skära ner någon som försökt att hänga sig, och börjar frenetiskt räkna mina medpatienter.

Då slår det mig att det är min väninna från Norge som inte vill

leva mera pga att bebin dog...


Jag skriker hysteriskt men väntar att gå dit ett tag, sedan

kräver jag att få veta om hon överlevt innan jag går på permission, för jag vet att om hon dött så klarar jag inte att

'gå på permission, utan komemr själv bli självmordsbenägen igen...


De visar mig in i ett intensivvårdsrum, där ligger hon och sover.

Jag går fram och krmar om henne och gråter och säger igen:

-Det borde ha varit jag som dog inte hon, snälla vännen förlåt

mig! Hon krmar mig ömt och så går vi ut från intensivvårdsavdelningen. Där vaknade jag för andra gången...


**************************************************
***************************

3.

Analyserande av min egen dröm:


Jag tänker just nu mycket på döden ochatt det skulle vara en befrielse för mig, alltså drömmer jag att någon annan går bort, vilket är min största rädsla i livet...:(


Jag drömmer att en vän eventuellt tagit livet av sig

Jag var med om att en väninna på samma behandlingshem

tog livet av sig, därför är det min värsta skräck.

Har också upplevt flera andra vänner och ett ex som tagit livet

av sig men inte på så nära håll...typ dödshemskt varje gång.

Det är nog det som alltid hindrar mig från att ta livet av mig,

att jag inte vill mina nära och kära ska drabbas av det jag

drabbats av...Därför jag alltid söker mig till mentalsjukhus

när jag inte själv har den kontrollen...


Min väninna i Norge tog nästan livet av sig för ett tag sedan.

Doktorn sa att inget hopp fanns kvar, men hon vaknade ändå,

mot alla odds. Antar det var därför jag drömde hon både var Mamma och självmordskandidat?!


Att jag börjar räkna min medpatienter drömmer jag nog just för att det var vad som hände den dagen min väninna på behandlingen dog...jag började räkna mina medpatienter och när hon fattades så blev jag helt hysterisk och började skrika och storgråta så personalen fick hålla fast mig...

Vem hade inte gjott det för övrigt?


När jag drömmer om väninnan som sparkar efter mig och jag

ber henne sprarka mera antar jag att jag drömmer om mitt eget självhat. För allt som oftast typ jämt så tycker jag att jag

förtjänar ett stort kok stryk...trist men sant!...


Urk viken hemsk natt!!!!:(


//Vi kan kalla mig Nanna




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanna - 7 november 2008 16:46

*    Värmen från kaminen sprider sig i ända in i själen  Kylan får inte rum här här finns bara elden   Flammorna som smeker veden liknar små tomtar som hoppar runt  Koldoften letar sig in i rummet känns så betryggande mysigt   Jag är själv inte så fö...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:36

Varit hos ny psykläkare idag, som också kommer sluta så jag kommer få ytterligare en ny läkare senare under hösten...vojne vojne.fjärde nya på två år blir det då...   Hon höjde min ena medicin för den står inte rätt i dos ännu och så pratade vi en he...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:34

Sedan den sista medicinen påbörjats så mår jag väldigt mycket bättre mentalt men tyvärr så trubbas jag av en del för att uppnå att må bättre. Jag har ingen inspiration att skriva dikter alls, och det saknar jag. Men nu verkar jag få tillbaka drivet a...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:31

Sitter på jobbet och väntar på att stickcafé här ska börja. Jo, ni läste rätt, jag ska börja pröva på handarbete. Det enda handarbete jag vet jag klarar av är att virka, till och med dukar förr om åren. Men vi får väl se om jag minns något alls. Seda...

Av Nanna - 2 oktober 2008 11:15

Har inte skrivit blogg här inne på evigheter. Har inte så stort behov av datorn, nu när behandlingar och jobbet startat. Jag har helt enkelt fullt upp IRL som jag inte haft på flera år och jag stormtrivs. Visst höstdeppet gör sig litet påmind men ja...

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards