Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Reumatiskt skov, akuten igårkväll

Av Nanna - 29 juni 2008 08:21

Skit också, har reumatiskt skov...

Utorkade slemhinnor

på både in- och utsidan.

Mera viktnedgång på en gång, på kort tid

som leder till yrsel,

som jag får panik av, f

ör det känner jag igen som ger änbu mera yrsel

som ger panikångest och gör mig ännu mera yr....

Ja ni hör ju hur det låter!... 

ond spiral nedåt.


Mitt blodtryck låg dock kanon på akuten

så nu tar jag mina vätskeersättningspiller 'Resorb

då brukar yrseln på kvällarna vara lättare att stå ut

och handskas med. För min vätskeballans brukar bli

helt rubbad när yrseln kommer.


Jag äter ju vätskedrivande också för blodtrycket och

vätskan som samlas i kroppen, men inte i blodet för

där är det vätskebrist just nu, skum matematisk

jag vet!:/ :S

knepigt värre.


Äkte in med taxi på kvällen, min man mötte upp mig

där. Min man bad jag fara och flyga när han blev för

ytlig och rastlöst, sedan var det mycket lättare att ligga

och vänta på doktorn själv i ett vänntrum med säng!


Min nära vän fick sin hjärtinfarkt som gav honom syrebrist i hjärnan på den akuten, och dog i sviterna av sjukdomen KOL

veckan efteråt 55 år ung, för snart ett år sedan.


Det kan låta dumt men det var som om han vakade över

mig, som om han la en extra filt på mig, när jag frös

ocl låg och väntade på doktorn.


Bra läkare som tog sig tid och sedan skickade hem mig

med orden, blir det värre kom tillbaka.

Det som inte stämde helt precis som på akuten på psyk i

början Maj var mina reflexer i kroppen.


Jag hade ju gjort civil olydnad mitt inne i stan och flera

poliser höll fast mig ändå visade min kropp med gummihammaren noll i reflexer i kroppen...skumt värre!

Vi skrattade till och med åt det då, fast jag var så sjuk mentalt

när jag kom in med ett  maniskt skov! (Skov=går i vågor i perioder som nästan frisk och perioder med mera sjukdom)


Igår reagerade reflexerna trögt men rätt vad det var när

hon bankade på vändter knä så började höger knät att

hoppa istället!

Då bara brast vi ut i asgarv bägge två när vi säg hur knäppt

min kropp reagerar:D

För det är nog ovanlig och inte helt som det ska då i huvudet

och i kroppen. Men dö lär jag inte göra, bara må litet dåligt

fysiskt ett tag igen...och psykiskt, men måste försöka landa i

nuet som fysiskt och psykiskt funktionshindrad. BLÄ!


//Vi kan kalla mig Nanna

 
 
chokladstaty

chokladstaty

29 juni 2008 10:02

tack för alla kommentarer :* sånt kan betyda så mkt!
vad gjorde du för civil olydnad ra? :o
vet du? jag var ju hos bästavän och på morgonen precis när jag vaknade var jag hungrig, det känns ju bra det. har ju tapat aptiten på sistone.
hoppas allt blir bättre med dej :>
kram

http://chokladstaty

 
Ingen bild

Conta

30 juni 2008 07:57

Du har det sannerligen inte lätt.Skov och nyss fått ny diagnos.Det behövs tid för dej att landa mitt upp i detta ja.Du vet var jag finns om du behöver mej=)
Kram Conta

 
Ingen bild

Conta

30 juni 2008 08:05

Jävla skit skov!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanna - 7 november 2008 16:46

*    Värmen från kaminen sprider sig i ända in i själen  Kylan får inte rum här här finns bara elden   Flammorna som smeker veden liknar små tomtar som hoppar runt  Koldoften letar sig in i rummet känns så betryggande mysigt   Jag är själv inte så fö...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:36

Varit hos ny psykläkare idag, som också kommer sluta så jag kommer få ytterligare en ny läkare senare under hösten...vojne vojne.fjärde nya på två år blir det då...   Hon höjde min ena medicin för den står inte rätt i dos ännu och så pratade vi en he...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:34

Sedan den sista medicinen påbörjats så mår jag väldigt mycket bättre mentalt men tyvärr så trubbas jag av en del för att uppnå att må bättre. Jag har ingen inspiration att skriva dikter alls, och det saknar jag. Men nu verkar jag få tillbaka drivet a...

Av Nanna - 8 oktober 2008 13:31

Sitter på jobbet och väntar på att stickcafé här ska börja. Jo, ni läste rätt, jag ska börja pröva på handarbete. Det enda handarbete jag vet jag klarar av är att virka, till och med dukar förr om åren. Men vi får väl se om jag minns något alls. Seda...

Av Nanna - 2 oktober 2008 11:15

Har inte skrivit blogg här inne på evigheter. Har inte så stort behov av datorn, nu när behandlingar och jobbet startat. Jag har helt enkelt fullt upp IRL som jag inte haft på flera år och jag stormtrivs. Visst höstdeppet gör sig litet påmind men ja...

Presentation

Omröstning

Tror du på gud?
 JA!
 NEJ!
 VET I NTE?
 Kanske
 Tror på något men vet inte vad?
 Jag tror hellre på mig själv
 Alll religion är skit!
 Jag tror nog inte på gud, men på änglar!
 Jag tror på ett liv efter döden , men kanske inte på en gud!?
 Tror på bibeln
 Tror på koranen
 Tror på gamla testamenetet
 Jag tror på annan reilgiion än dem du namt här!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards